today آپدیت : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
favorite_border share
کارگردانی (پیشرفته) پریسا آزمایش

دوره کارگردانی شامل 2 دوره ی 10 جلسه ای که هر جلسه 3 ساعت میباشد.

 در مجموع 2 دوره مقدماتی و پیشرفته شامل 20 جلسه میباشد که از ضفر تا 100 تمام نکات مربوط به کارگردانی در این دوره گفته میشود.

 

طرح درس کلاس کارگردانی

مدرس : پریسا آزمایش

 

 

جلسه اول : معارفه و معرفی اجمالی انواع مدیوم در دنیای تصویر و روابط تولیدی آن­ها

-فیلم بلند

-سریال

-برنامه سازی (تلویزیونی و اینترنتی)

-تیزرسازی و تبلیغ

-موزیک ودیو

-مستند

-فیلم کوتاه

 

جلسه دوم : شناخت فیلمنامه خوب جهت ساخت

-ساختار فیلم نامه سه پرده­ای کلاسیک

-نقطه عطف اول و دوم و اهمیت آن­ها

-سفر قهرمان

-دیالوگ نویسی

-کاشت ایده وبرداشت و ارتباط پرده­های فیلمنامه

بررسی اصول فیلمنامه نویسی در فیلمنامه "جدایی نادر از سیمین" و "درباره ی الی"

 

جلسه سوم : فیلمنامه کوتاه

-ایده و اهمیت آن

-عمق بخشیدن به یک موقعیت یا  یک انتخاب یا وجود تویست

-بررسی فیلم­های کوتاه "روتوش" از کاوه مظاهری. "مراسم" از سعید روستایی.  "طوفان سنجاقک" از شهرام مکری و "پوست" از برادران ارک

 

جلسه پنجم : وظایف کارگردان

-مدیریت گروه

-دکوپاژ

-میزانسن

-کار با بازیگر

 

جلسه ششم : دکوپاژ یک

-نما : انواع  اندازه نما و تأثیر حسی هر کدام

 

جلسه هفتم : دکوپاژ دو

-نما : انواع نما حرکتی و تأثیر حسی هر کدام

 

جلسه هشتم : دکوپاژ سه

-سکانس : نمای مستر-خط فرضی- شکستن خط فرضی

 

جلسه نهم : دکوپاژ چهار

-سکانس : حفظ راکورد. انواع کات و تأثیر هر کدام.

 

جلسه دهم : دکوپاژ پنج

          -بررسی برگه دکوپاژ-صحنه­های گفت و گو( دو و چند نفر)

 

جلسه یازدهم : تحلیل فیلم های کوتاه یک دقیقه ای هنرجویان-تحلیل انواع نما و سکانس در یک فیلم.

 

جلسه دوازدهم : کار با بازیگر

-انتخاب بازیگر

-دورخوانی

-پرورش حس در بازیگر.

-کار با بازیگر کودک

 

 

جلسه سیزدهم : فرآیند تولید یک

-پیش تولید در فیلم بند و کوتاه

-انتخاب عوامل.( مدیر تولید. دستیار  اول کارگردان. برنامه ریز و خرد کردن فیلمنامه و رج زدن. فیلمبردار. معرفی اجمالی انتخاب انواع دروبین و انواع لنز و نورهای سینمایی )

-توضیح درباره­ی دوربین رو دست-فیلم سکانس-پلان

 

          جلسه چهاردهم : فرآیند تولید دو

                   -پیش تولید : طراح صحنه ولباس. طراح گریم. منشی صحنه. وظایف سرمایه­گذار. تولیدکننده و مجری طرح

 

جلسه پانزدهم :  فرآیند تولید سه

-تولید : عوامل حاضر در صحنه. مدیریت جلسات فیلمبرداری و غلبه بر مشکلات.

 

جلسه شانزدهم : فرآیند تولید چهار

پس تولید : تدوین. صداگذاری. اصلاح رنگ. موسیقی. پخش فیلم

 

جلسه هفدهم : تاریخ سینما کپسولی یک

-پیدایش سینما

-سینما صامت

-سینما ناطق

-اهمیت دیدن فیلم­های صامت برای فیلمسازان

-معرفی اجمالی انواع مکاتب سینمای صامت : امپرسیونیسم فرانسه- اکسپرسیونیم آلمان-  فیلم­های سورئال و دادائیسم- مکتب مونتاژ شوروی

 

جلسه هجدهم : تاریخ سینما کپسولی دو

- سینما پس از همراهی صدا: پیدایش هالیوود. نظام استودیویی. هالیوود پس از کمپانی­ های بزرگ فیلمسازی

-سینمای اروپا : نئوریالیسم ایتالیا. موج نو فرانسه. سینما نوین آلمان. سینمای اسکاندیناوی

 

جلسه نوزدهم: چگونه فیلم ببینیم.

 

جلسه بیستم : تحلیل فیلم­های کوتاه هنرجویان

دوره های مرتبط
کارگردانی (مقدماتی) پریسا آزمایش
تست مربی مربی
کارگردانی تئاتر (مبانی) علی شاه صفی
تست مربی مربی
کارگردانی تئاتر (پیشرفته) علی شاه صفی
تست مربی مربی

نظر شما

نظری برای این آموزش درج نشده است